kawan kawan Kak Zu

Tuesday, June 14, 2011

kenapa berjanji klu tak di tepati

tajuk entry di atas bukan di tujukan pada sesiapa pun
tapi ditujukan khas utk diri sendiri
dah lama rasa nyer saya berjanji kepada diri saya sendiri
saya berjanji utk tidak berlama lamaan di depan pc lagi
paling lewat pun pukul 11 pm saja
tapi saya sendiri memungkiri apa yang saya janji kan itu
saya tahu sudah terlalu lama saya membuang masa dgn sia sia
saya masih waras utk memikirkan baik buruk sesuatu benda
dan secara jujur nyer saya mengakui
berada lama depan komputer adalah sesuatu yang amat merugikan masa saya
masa yang lama didepan komputer itu boleh saya gunakan utk melakukan
sesuatu yang berfaedah
saya boleh menjahit misal nyer
dulu saya suka menjahit baju kurung sendiri
sebulan mesti menjahit sepasang baju kurungutk diri sendiri
tapi sekarang....tidak lagi...
masa yang terbuang di depan komputer itu juga boleh saya gunakan
utk menelaah buku Tajwid dan Makraj yang telah lama saya beli
buku buku tersebut diam tidak terusik pun dlm beg mengaji saya
oh begitu banyak nyer saya membuang masa
sejak mengikuti kelas fardu ain setiap Rabu dan khamis
Ustaz Jalal selalu mengingatkan betapa besar nyer ganjaran pahala
bagi meraka yang mengerjakan solat sunat di sepertiga malam
pun saya berjanji dgn diri sendiri utk melakukan
tapi...janji tetap tinggal janji
kalau dah tidur pun lewat
mana mungkin dapat bangun pada pukul 4 pagi
tetapi tanpa malu dgn diri sendiri
saya tetap berjanji lagi
berjanji utk mengurangi perkara yang melalaikan ini..
saya percaya suatu hari nanti Allah Taala akan menolong hamba nyer ini
InsyaAllah..saya akan bermula dgn malam ini...

No comments:

Post a Comment