kawan kawan Kak Zu

Thursday, September 22, 2011

MERAH kucing kami

entry ni nak cerita pasal kucing kami yg bernama MERAH.sebab apa nak cerita pasal merah??...sebab banyak sangat gambar Merah kat dlam file album gambar.Daripada terbiar gitu jer baik saya buat cerita pasal dia.

ni dia kacau saya dok menjahit.saya asyik syok menjahit tiba2 dia melompat naik atas meja jahit saya.pastu selamba jer dok jengah2 keluar..tengok suami dia ler tuh..

masih lagi dok skodeng kat luar.masa dok skodeng tuh ekor dia goyang kiri dan kanan.sebenar nyer dia boleh jer keluar ikut depan.nak guna sliding door pun boleh..luas gedabak kaca tu terbuka.haa  tengok la puas2.tapi dasar kucing..kat depan mesin jahit saya jgk dia suka.terus saya tak jadi menjahit sbb dok layan dia intai mengintai kat luar tu.

dah puas intai mengintai kat luar tu,tiba tiba melompat turun.huh baru senang saya nak menjahit.kalau tak mmg mengganggu betullah dgn ekor dia yang asyik bergoyang kiri kanan tu.rupa ruper nya dia pergi tido sebelah dekna.masa ni bulan puasa so dekna kerja tido jerlah.tilam ni mmg tak pernah gulung bila bulan puasa,senang anak2 nak baring..letih puasa beb..Merah pun letih jgk tau.tengok tu.badan dia mesti nak kena ngan badan dekna jgk..


yang ni pulak waktu malam anis dan dekna tido dalam bilik saya.budak2 ni selalu camni.mula2 cakap nak baring2 jer.tapiiii selalu nya terus terlena.kadang2 lena sampai siang.tak koser saya nak mengangkat sorang sorang pindah masuk bilik diaorng.dan ler sorang2 berat berkilo kilo.last2 saya dan pak megat tido atas tilam kat bawah.selalu nyer si merah pun akan tumpang sekaki atas katil saya.tengok tu tempat dia punyalah luas.siap kepala dia letak kat bantal lagi..melampau tul kucing nih..

yang ni pulak dia menyibuk kat dapur.waktu ni saya sibuk kat dapur sedang menyiapkan kuih raya.Anis bawak buku kat  saya soh dengar dia membaca.pastu bila anis dah takmo baca Merah pulak naik atas buku tu..ambikkkk siap cop buntuittt dia lagi kat atas buku tu..


kadang kadang tu kan. tiba tiba jer hilang dari pandangan.anak2 pun cari ler kemana Merah pergi.atas katil xder,kat luar xder,kat dapur pun elex..ooo may be dia g jenjalan ngan suami dia kot amik angin.tpi suami merah ni elok jer dok tido bawah kereta sekor sekor dia.kita pun cari la lagi..ruper ruper nyer dia berehat rehat dlam lemari dalam bilik angah.dia siap ponggah lagi baju seluar angah.


taaraaaa...inilah suami merah..kitaorang panggil dia pak hitam..dia ni punyer lah setia.walaupun bukan musim mengawan hari hari dia dtg jenguk merah.kadang2 tu merah tak layan pun dia masih lagi dok tunggu merah bawah kereta. agak nyer merah pun senasib ngan pak megat jgk.pak megat dapat bini hitam gelap.tapikan bak kata pepatah "hitam itu menawan"..hamboiiii xmo kalah....

Merah terkini.mengandung 2 bulan.saper punyer kerja tatau.nnti bila anak dah keluar baru tahu jnatan mana siMerah ni menonggek.Klau anak dia ada kaler hitam2 makna nyer mmg suami dia punya kerja ler.Klau kaler macam Kaler Merah jgk makna nyer bukan pak hitam punyer benih.sbb ada sekali tu merah ni ada ikut satu kucing jantan kaler macam dia jgk.Pak megat panggail kucing tu dayak sbb ruper dia brutal sikit..ha hah Merah curang...


kesian..penat bawak perut besar sampai tido pun lidah terjelir.takper merah lepas beranak dia ibu bagi makn pil perancang yeh..boleh lah bela badan bagi cantik cantik balik...

No comments:

Post a Comment