kawan kawan Kak Zu

Wednesday, November 23, 2011

entry cuti sekolah

apa ibu masak (1)

cuti sekolah datang lagi
seronok sbb dapat berkumpul dengan semua anak
hanya cuti panjang saja dpt bermesra mesra
dengan kakak

bercuti kali ni ibu tengok banyak perubahan pada kakak
mungkin sebb kakak dah makin matang
lebih senang minta tolong
jarang bergaduh dengan adik adik
ibu harap perubahan baik ini akan berterusan
bila anak2 berkelakuan baik
ibu kurang marah marah

bila ibu kurang marah
mood nak memasak pun datang

siapa yang untung
anak anak ibu jgk kan
sayang anak anak ibu..

entry kali ini kita tgk apa yg ibu masak
anak2 asyik ngadu lapar jer
kul 10 mlm tadi ibu sempat pergi kedai
beli barang2 maknan utk anak anak
smbil tengok tivi mulut sambil menguyah
alahai anak anak...
demi korang semua
hujan panas siang malam
semua sanggup ibu redah..

ok...kita tengok apa saya masak hari ahad lepas

masak nasi lemak.makan sampai petang.pastu ngadu mengantuk.


sambal tumis ikan bilis .awal2 cuti anak2 tak banyak kerenah.balun jer .buat banyak bajet makan sampai malam.nasi lemak habis masak nasi putih pulak.


telur dadar.6 biji telur.cepat mudah dan sedap.bawang tak bubuh sbb mesti budak2 ni korek letak tepi punya..


 yang ini untuk saya.ikan pekasam kelantan.jiran setaman bagi.sedap hingga menjilat jari...hehe


limau kecik kecik ni beli kat pasar minggu.2 bunjut 5 hinggit.sekali hadap jgk.lantakkk


petang pukul 4 masak kuewtiaw sup pulak.kena masak cepat cepat sebab pak megat nak naik bas pukul 630 ptg.






kuah sup ni saya cuba buat cara mak selalu buat.bawang merah,putih,halia,jintan,kas kas semua saya tumbuk.selalu tu saya tak tumis ,main rebus pastu blend bebawang curah dlm periuk jer.sekali ni ayam pun saya goreng ngan kicap.







sambal kicap.pedas yarabbi...bubuh banyak2 berasap telinga.





itu ajer utk hari ahad.nnti saya update lagi utk hari isnin selasa rabu khamis bla bla bla...

No comments:

Post a Comment