kawan kawan Kak Zu

Friday, January 6, 2012

kekasih ku udah pulang....

Assalamualaikum...


Semalam Pak Megat sudah pulang
ke pangkuan keluarga
aku pun apa lagi
tunjuklah skill memasak ala2 masterchef tu
yang sejak 2 minggu lalu tenggelam timbul

ceaaaaa...
macam ler terror sangat pun
padahal masak asam pedas jer T____________T
meh ler kita tgk gambar asam pedas aku tu


haaaa..korang nampak pedas tak asam pedas aku tu . aku guna ikan nyok nyok...tapi yang aku nmpak bukan pedas tapi minyak yang bergenangan..boleh berenang wooooo


yang ini sayur brokoli.goreng ngan ikan bilis jer.cadang nak boh ayam tapi lupa plk nak kuarkan awal dari freezer tu...






ikan cencaru goreng yg terlebih garing...mesti berangan masa memasak ni...hehe



sambal belacan yang biji tak hancur dengan ulam timun....





ok tu jerlah apa yang aku masak
nak jamu bagi laki makan.
tapi entah kenapa sekarang ni
masak simple2 camtu pun
amik masa 2 jam jgk baru siap

padahal bukan nyer kena siang pun ikan2 tu semua
semua nyer aku dah siang siap2 semalam
hari ni tinggal kuarkan dan masak sahaja
adakah waktu berjalan laju ataupun
aku yang terkemut kemut buat kerja sekarang ni

entah lah..yg penting perut laki kenyang
dia makin sayam kat aku...hehehe
(malu nak tulis laki sayang kat aku)

No comments:

Post a Comment